Reklamacja materiałów budowlanych
Jak skutecznie dochodzić praw z rękojmi i gwarancji
Jeżeli sprzedawca lub producent uchylają się od odpowiedzialności za wady sprzedanego produktu, warto wykorzystać wszystkie dostępne sposoby ochrony własnych interesów.
Kiedy kupujemy materiały budowlane i wykończeniowe, może nam się trafić jakiś wadliwy produkt. Mamy wówczas prawo do złożenia reklamacji i zgłoszenia związanych z tym roszczeń. Zakres uprawnień i sposób załatwienia reklamacji zależy jednak od tego, czy kupujący jest konsumentem, czy też przedsiębiorcą robiącym zakupy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Za konsumenta uważa się tu osobę fizyczną dokonującą zakupu (od przedsiębiorcy) niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W niniejszym artykule omawiamy właśnie uprawnienia konsumenckie.
W artykule znajdziesz:
- wyjaśnienie, kiedy za wady użytych materiałów budowlanych odpowiada ich sprzedawca, a kiedy wykonawca robót
- instrukcję, jak skutecznie złożyć reklamację wadliwych materiałów
- listę praw przysługujących nabywcy wadliwych towarów, czyli czego może on żądać od sprzedawcy
- terminy, w których należy złożyć pismo reklamacyjne lub pozew w sądzie
- zasady funkcjonowania gwarancji na sprzedany towar
Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych