Reklamacja materiałów budowlanych

Jak skutecznie dochodzić praw z rękojmi i gwarancji

Iwona Sysik-Oliwa
Iwona Sysik-Oliwa

Jeżeli sprzedawca lub producent uchylają się od odpowiedzialności za wady sprzedanego produktu, warto wykorzystać wszystkie dostępne sposoby ochrony własnych interesów.

Kiedy kupujemy materiały budowlane i wykończeniowe, może nam się trafić jakiś wadliwy produkt. Mamy wówczas prawo do złożenia reklamacji i zgłoszenia związanych z tym roszczeń. Zakres uprawnień i sposób załatwienia reklamacji zależy jednak od tego, czy kupujący jest konsumentem, czy też przedsiębiorcą robiącym zakupy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Za konsumenta uważa się tu osobę fizyczną dokonującą zakupu (od przedsiębiorcy) niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W niniejszym artykule omawiamy właśnie uprawnienia konsumenckie.

rys. Tomasz Wawer

W artykule znajdziesz:

  • wyjaśnienie, kiedy za wady użytych materiałów budowlanych odpowiada ich sprzedawca, a kiedy wykonawca robót
  • instrukcję, jak skutecznie złożyć reklamację wadliwych materiałów
  • listę praw przysługujących nabywcy wadliwych towarów, czyli czego może on żądać od sprzedawcy
  • terminy, w których należy złożyć pismo reklamacyjne lub pozew w sądzie
  • zasady funkcjonowania gwarancji na sprzedany towar

 

zamkniety
Aby przeczytać cały artykuł, kup dostęp do Muratora ONLINE

Będziesz korzystać z całego Murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych

Wydanie: Murator 8/2018 Tekst Iwona Sysik-Oliwa, radca prawny
warto przeczytać
tematy z okładki
Bezpieczna wentylacja w czasie epidemii i po niej
Do wszystkich miejsc, w których przebywają ludzie, trzeba dostarczać świeże powietrze, przynajmniej do oddychania. Dlatego systemy wentylacji mamy dzisiaj wszędzie...
REKUPERATOR