Murator Prawo i pieniądze Reklamacja materiałów budowlanych

Reklamacja materiałów budowlanych

Jak skutecznie dochodzić praw z rękojmi i gwarancji

Iwona Sysik-Oliwa
Iwona Sysik-Oliwa

Jeżeli sprzedawca lub producent uchylają się od odpowiedzialności za wady sprzedanego produktu, warto wykorzystać wszystkie dostępne sposoby ochrony własnych interesów.

Kiedy kupujemy materiały budowlane i wykończeniowe, może nam się trafić jakiś wadliwy produkt. Mamy wówczas prawo do złożenia reklamacji i zgłoszenia związanych z tym roszczeń. Zakres uprawnień i sposób załatwienia reklamacji zależy jednak od tego, czy kupujący jest konsumentem, czy też przedsiębiorcą robiącym zakupy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Za konsumenta uważa się tu osobę fizyczną dokonującą zakupu (od przedsiębiorcy) niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W niniejszym artykule omawiamy właśnie uprawnienia konsumenckie.

Reklamacja materiałów budowlanych

rys. Tomasz Wawer

W artykule znajdziesz:

  • wyjaśnienie, kiedy za wady użytych materiałów budowlanych odpowiada ich sprzedawca, a kiedy wykonawca robót
  • instrukcję, jak skutecznie złożyć reklamację wadliwych materiałów
  • listę praw przysługujących nabywcy wadliwych towarów, czyli czego może on żądać od sprzedawcy
  • terminy, w których należy złożyć pismo reklamacyjne lub pozew w sądzie
  • zasady funkcjonowania gwarancji na sprzedany towar

 

zamkniety
Aby przeczytać cały artykuł, kup dostęp do Muratora ONLINE

Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych

CZYTAJ od 4,99 zł Zaloguj się
  • Wypróbuj darmowy numer miesięcznika - 5/2018
  • KONTAKT
  • POMOC
  • FAQ
  • WARUNKI SPRZEDAŻY
  • REGULAMIN
Wydanie: Murator 8/2018 Tekst Iwona Sysik-Oliwa, radca prawny
Zaloguj się lub zarejestruj, aby skomentować artykuł