Dom jak nowy

Przestrzeń do nauki

Poddasze

Maja Mozga-Górecka
Maja Mozga-Górecka

Z ciemnego, nieużywanego strychu powstał pokój do nauki dla małego chłopca. Ma tylko jedną wadę – widoki z okna są tak piękne, że trudno się skupić.

Jaki był problem

O adaptacji poddasza myśleliśmy od zawsze. W pewnym momencie dom przestał być funkcjonalny. Syn szedł do szkoły i potrzebował wydzielonego miejsca do nauki. Nasz dom został zbudowany w 1937 r., jest częścią poniemieckiej zabudowy szeregowej. Stoi w zacisznej, zamkniętej uliczce, w dzielnicy objętej nadzorem konserwatorskim. Miał strych nieużytkowy (40 m2 podłogi) prawie pozbawiony światła dziennego. Duży spadek dachu (nie ma ścianki kolankowej) sprawiał, że było tam też dość ciasno, a przestrzeń dodatkowo ograniczał wielki komin na środku.

Przed remontem było to ciemne, zimne pomieszczenie z dużym kominem pośrodku

fot. Magdalena Niezabitowska-Krogulec

W artykule znajdziesz:

  • historię inwestorów, którzy chcieli zaadaptować poddasze nieużytkowe w przestrzeń dla dzieci
  • metamorfozę ciemnego starego strychu w jasne i piękne poddasze, na którym urządzono pokój dziecięcy
  • zdjęcia poddasze po remoncie
zamkniety
Aby przeczytać cały artykuł, kup dostęp do Muratora ONLINE

Będziesz korzystać z całego Murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych

Wydanie: Murator 5/2013 Pomysł Joanna Mazur-Iżewska
Opracowała Maja Mozga-Górecka
warto przeczytać
tematy z okładki
Co nowego w oknach drewnianych
Producenci okien stale udoskonalają swoje wyroby, aby sprostały zarówno wymaganiom technicznym - termoizolacyjności, bezpieczeństwu - jak i obowiązującym trendom. Współczesne...
OKNA