Organizacja, czyli kto co robi
Budujecie dom, a więc jesteście inwestorami. Nie tylko finansujecie budowę, lecz także musicie ją zorganizować i zaplanować. To inwestor musi załatwić formalności urzędowe, umówić wykonawców i podpisać umowy z dostawcami mediów (energii elektrycznej, wody, gazu). W trakcie budowy powinien na bieżąco analizować koszty, czuwać nad postępem prac i zużyciem materiałów. Na koniec dokonuje odbioru i rozlicza inwestycję. Jego zadaniem jest również kontakt z bankiem kredytującym budowę: dostarczanie faktur koniecznych do wypłaty kolejnej transzy oraz umawianie wizytacji budowy.
Wszystkie te zadania inwestor może wykonywać sam lub upoważnić inną osobę do dokonania określonych czynności w jego imieniu (na przykład projektanta do uzyskania pozwolenia na budowę i wszelkich uzgodnień i opinii niezbędnych do wykonania projektu albo kierownika budowy do kontaktu z zakładami sieciowymi w sprawie budowy przyłączy). Inwestor może też zapewnić sobie fachowe wsparcie w trudnym zadaniu kontroli ...
W artykule znajdziesz:
- zadania i obowiązki należące do kierownika budowy
- wyjaśnienie, kiedy i po co zatrudnia sie inspektora nadzoru inwestorskiego
- zasady zawierania umów z wykonawcami
- wzór umowy z wykonawcą do pobrania w PDF
Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych