Brama garażowa
Do domu w wysokim standardzie
Większość obecnie budowanych domów ma w swej bryle garaż. Bramę, przez którą się do niego wjeżdża, wybieramy, kierując się różnymi kryteriami, ale zawsze chcemy, by była ciepła i wygodna w obsłudze, a więc zautomatyzowana. Zobaczmy, co jest do wyboru.
Choć w bogatej ofercie rynkowej jest kilka rodzajów bram garażowych, najpopularniejsze są te segmentowe. Sposób, w jaki porusza się skrzydło takiej bramy, pozwala w pełni wykorzystać przestrzeń dla samochodu parkującego w garażu i na podjeździe. To zdecydowanie lepszy wybór niż brama uchylna. Atutem segmentowej jest też to, że montuje się ją za otworem, po stronie garażu, dzięki czemu przejazd może mieć nawet o 14 cm większą szerokość niż przy bramie uchylnej, którą montuje się w otworze. Jej przewagę dostrzegamy także w kwestii standardu energetycznego. Nawet zaizolowana termicznie brama uchylna nie jest tak szczelna po zamknięciu jak segmentowa.
Wiele osób zastanawia się, po co wybierać ocieplaną bramę, skoro przy jej otwieraniu dochodzi do bardzo dużej wymiany powietrza w garażu. Garaż w bryle jest przecież oddzielony od mieszkalnej części domu izolowaną termicznie przegrodą. Projektanci często zakładają jednak ...
W artykule znajdziesz:
- co jest obecnie rynkowym standardem
- rozwiązania zapewniające dobra izolacyjność termiczna bram garażowych
- opis elementów bramy decydujących o bezpieczeństwie jej użytkowania i wygodzie obsługi
- informacje o różnych wykończeniach i designie
Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych