Murator Prawo i pieniądze Rozbiórka budynku
Inwestor w urzędzie

Rozbiórka budynku

Agnieszka Witulska
Agnieszka Witulska NAPISZ DO AUTORA

Na sprzedawanych działkach budowlanych stoją czasami stare, popadające w ruinę budynki. Ich rozbiórka może wymagać załatwienia pewnych formalności urzędowych w starostwie powiatowym.

Wielkość i usytuowanie obiektu, który ma być rozebrany, decydują o rodzaju koniecznych formalności. Za ich niedopełnienie można zapłacić grzywnę.

Kiedy nie trzeba nic załatwiać

Właściciel obiektów budowlanych może je rozebrać bez zgody urzędu, jeśli ich postawienie nie wymaga pozwolenia na budowę i nie podlegają one ochronie jako zabytki. Przykładowo bez pozwolenia można wybudować – a więc i rozebrać – wolno stojący parterowy budynek gospodarczy lub wiatę o powierzchni zabudowy nieprzekraczającej 25 m2, ogrodzenie i altanę śmietnikową (listę wszystkich obiektów zwolnionych z uzyskania pozwolenia na budowę zawarto w art. 29 Prawa budowlanego).

W artykule znajdziesz:

  • wyjaśnienie, jakie obiekty budowlane można rozebrać po dokonaniu zgłoszenia w starostwie i odczekaniu 30 dni na milczącą zgodę urzędu, a jakie dopiero po uzyskaniu pozwolenia na rozbiórkę
  • listę dokumentów, które trzeba przygotować i dołączyć do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę
zamkniety
Aby przeczytać cały artykuł, kup dostęp do Muratora ONLINE

Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych

CZYTAJ od 4,99 zł Zaloguj się
  • Wypróbuj darmowy numer miesięcznika - 5/2018
  • KONTAKT
  • POMOC
  • FAQ
  • WARUNKI SPRZEDAŻY
  • REGULAMIN
Wydanie: Murator 8/2014 Tekst Agnieszka Witulska
Zaloguj się lub zarejestruj, aby skomentować artykuł