Murator Wokół domu W dużym formacie

W dużym formacie

Płyty wielkogabarytowe na podjazd

Magdalena Niezabitowska-Krogulec
Magdalena Niezabitowska-Krogulec NAPISZ DO AUTORA

Wielki format z przytupem wszedł nie tylko na salony – coraz chętniej wykorzystywany jest również w nawierzchniach. Duże płyty to modna alternatywa dla drobnej kostki. Przede wszystkim przy domach nowoczesnych, choć i tym tradycyjnym dodadzą świeżości. A jest w czym wybierać.

Podjazd z dużych płyt.jpeg
Wielkoformatowe płyty betonowe rzadko przypominają zwykłe płyty chodnikowe. Często bliżej im do szlachetnego kamienia niż do pospolitego betonu fot. POLBRUK

Na podjeździe nawierzchnia musi sprostać wielu wyzwaniom. Jest narażona na obciążenia ruchu samochodowego (hamowanie, ruszanie, manewrowanie), a co za tym idzie – na trudne do usunięcia zabrudzenia. A przecież zajmuje dość dużą powierzchnię reprezentacyjnego miejsca większości domów jednorodzinnych. Dlatego projektowaniu i wykonaniu podjazdów warto poświęcić szczególną uwagę.

Nawierzchnia podjazdu wykonywana jest najczęściej z materiałów o niewielkich wymiarach, ponieważ kostka i cegła brukowa wytrzymują duże naprężenia, jakie pojawiają się w tym miejscu. Ostatnio modne jest stosowanie dużych formatów w wykończeniu domu, nietrudno więc już dzisiaj nie tylko o wielkoformatowe płyty tarasowe, ale także o duże płyty brukowe.

W artykule znajdziesz:

  • informacje o tym, które materiały nadają się na podjazd z dużych płyt;
  • inspirujące zdjęcia oraz rysunki techniczne podjazdów;
  • ogólne zasady układania płyt wielkoformatowych na podjeździe;
  • podpowiedzi, czym i jak wypełniać szczeliny między płytami;
  • ceny płyt kamiennych, betonowych i z gresu porcelanowego.
zamkniety
Aby przeczytać cały artykuł, kup dostęp do Muratora ONLINE

Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych

CZYTAJ od 4,99 zł Zaloguj się
  • Wypróbuj darmowy numer miesięcznika - 5/2018
  • KONTAKT
  • POMOC
  • FAQ
  • WARUNKI SPRZEDAŻY
  • REGULAMIN
Wydanie: Murator 2/2020 Tekst Magdalena Niezabitowska-Krogulec
Zaloguj się lub zarejestruj, aby skomentować artykuł