Jakie formalności trzeba załatwić
Decyzje, uzgodnienia, umowy
Budowa domu jednorodzinnego wymaga skompletowania kilkunastu dokumentów. O jakie dokumenty chodzi? W jakiej kolejności o nie występować i jak długo się na nie czeka?
Zima to dobry czas na załatwianie wszelkich formalności wymaganych dla inwestycji budowlanych. Wiosną można będzie bez przeszkód rozpocząć roboty. Pierwszą czynnością inwestora jest wizyta w urzędzie gminy lub miasta i uzyskanie informacji, czy dla terenu, na którym jest położona działka, został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Jeśli tak, musimy w nim sprawdzić, czy działka jest przeznaczona pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne i jakie narzuca rozwiązania co do sposobu jej zagospodarowania oraz zabudowy (trzeba je znać, bo projekt budowlany domu nie może być sprzeczny z planem). Można zamówić w urzędzie w wydziale zajmującym się budownictwem i architekturą odpłatny (maksymalnie 250 zł) wypis i wyrys z planu miejscowego, choć nie jest to konieczne, zwłaszcza gdy plan jest dostępny na stronie internetowej urzędu i w każdej chwili można do niego zajrzeć.
Jeżeli nie uchwalono planu miejscowego, kompletowanie dokumentów będzie ...
W artykule znajdziesz:
- praktyczne porady, gdzie i jak uzyskać wszystkie dokumenty, bez których nie można rozpocząć budowy.
Dowiesz się też, w jakich sytuacjach wymagane są dodatkowe uzgodnienia projektu domu i jakie problemy mogą spotkać inwestora na tym etapie przygotowań do budowy
Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych