Reklamacje po nowemu
Przepisy prawa konsumenckiego
Nowe regulacje z zakresu tak zwanego prawa konsumenckiego mają wzmocnić pozycję klientów korzystających z promocji, kupujących online oraz korzystających z towarów i usług cyfrowych. Pod większą ochroną znaleźli się też seniorzy oraz osoby uczestniczące w wydarzeniach sportowych i kulturalnych.
Obowiązujące od stycznia 2023 r. nowe przepisy to skutek wdrożenia dyrektyw Komisji Europejskiej – Omnibus, Towarowej i Cyfrowej. Pierwsza z nich dotyczy dostawców e-commerce, przedsiębiorców, którzy oferują swoje towary i usługi na takich platformach, dostawców wyszukiwarek internetowych oraz firm, które oferują sprzedaż wysyłkową/na odległość poza lokalem firmowym. Dyrektywy Towarowa i Cyfrowa dotyczą regulacji w zakresie zakupów treści i usług cyfrowych oraz kwestii rękojmi konsumenckiej i gwarancji.
Prawa konsumenta uległy zmianie na skutek nowelizacji Kodeksu cywilnego oraz zmian w kilku innych ustawach (m.in. Ustawie o prawach konsumenta, Ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i Ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług).
W artykule znajdziesz:
- omówienie najważniejszych nowych przepisów konsumenckich
- na czym polega odpowiedzialność na niezgodność towaru z umową
- dlaczego już nie ma rękojmi
- kto ma status konsumenta
- na czym polega ochrona praw seniorów
- czym są treści cyfrowe i jak odpowiada za nie ich sprzedawca
Będziesz korzystać z całego miesiecznik.murator.pl, w tym archiwum, dodatków i wydań specjalnych